Nie daj się nabrać na FreeCreditReport.com

17 lutego 2021
Category: Musisz Wiedzieć

Jeśli kiedykolwiek oglądałeś telewizję późnym wieczorem, znasz ten dźwięk: „Free. Credit Report DOT com.

Możesz nie wiedzieć, że: FreeCreditReport.com nie jest darmowe. Podobnie jak w przypadku wielu innych rozrywek, które słyszysz w nocnej telewizji, po prostu nie możesz ufać słowu „za darmo.

Za chwilę wyjaśnię wprowadzające w błąd reklamy witryny sieci Web, ale najpierw przedstawię to, co naprawdę musisz wiedzieć: Jeśli chcesz zobaczyć swój raport kredytowy, skorzystaj z AnnualCreditReport.com. Tam możesz bezpłatnie otrzymać raport kredytowy. Kongres dał Ci prawo do wglądu do Twojego raportu co roku za darmo, więc nie ma powodu, aby odwiedzać jakiekolwiek płatne strony – takie jak FreeCreditReport.com – aby wpłacać na niego pieniądze.

Faktycznie, w tym miesiącu mija rocznica uwolnienia Pańskiego raportu kredytowego przez Kongres. We wrześniu 2005 r. Każdy konsument w Ameryce uzyskał prawo do corocznego otrzymywania bezpłatnej kopii raportu kredytowego.

Jeśli otrzymałeś darmowy raport kredytowy o tej porze w zeszłym roku, oto przypomnienie, że możesz teraz pobrać nową wersję na AnnualCreditReport.com.

Również rok temu Biuro Informacji Kredytowej Experian zostało uderzone w nadgarstek przez Federalną Komisję Handlu za wprowadzanie konsumentów w błąd na swojej stronie internetowej FreeCreditReport.com. FTC stwierdziło, że Experian nie wyjaśnił konsumentom, że po zarejestrowaniu się na FreeCreditReport.com zapłacą 79 USD za roczną subskrypcję.

To, czego FTC nie powiedziała (ale było bardzo jasne dla każdego z mózgiem), to fakt, że FreeCreditReport.com i Experian czerpali korzyści z zamieszania w wiadomościach, które mówiły, że konsumenci mają prawo do bezpłatnej kopii raportu kredytowego każdego roku. Witryna została zaprojektowana tak, aby zwiększyć zamieszanie.

Nie przyznając się do winy, Experian zgodził się w sierpniu zeszłego roku zwrócić konsumentom pieniądze i uściślić warunki swojego produktu. Jak radzi sobie firma rok później? Reklamy telewizyjne jak zawsze wprowadzają w błąd. Z drugiej strony, sama witryna sieci Web została ulepszona, a zastrzeżenie zostało umieszczone dość wyraźnie. Jednak stwierdzenie, że warunki są jasne, cena jest jasna, a konsumenci są traktowani sprawiedliwie, byłoby przesadą.

Biorąc pod uwagę całe zamieszanie i działania prawne, to niesamowite, że FreeCreditReport.com może nadal działać. Wiem, że nadal powoduje zamieszanie. Wcześniej w tym roku, podczas zgiełku związanego z zaginionym laptopem Veterans Administration, słyszałem, jak eksperci zeznający przed Kongresem przez przypadek wskazywali niewłaściwą stronę. W kwietniu ekspert od kradzieży tożsamości rozmawiający ze studentami w Tacoma w stanie Waszyngton wskazał nastolatkom niewłaściwą stronę i został zacytowany w lokalnym Tacoma News Tribune. Gazeta była zalewana skargami. Oto, na co narzekali ci czytelnicy:

Reklama telewizyjna

„Myślę o liczbie – mówi uśmiechnięty gospodarz w jednej z wersji reklamy telewizyjnej FreeCreditReport.com. Siada na krześle jak reżyser, a potem chwali się, jak wysoki jest jego numer – jego zdolność kredytowa – i ile pieniędzy pozwala mu to zaoszczędzić, gdy dostaje nową pożyczkę na kartę lub kredyt hipoteczny. Nic nie wprowadza w błąd: dobra ocena kredytowa jest dla Ciebie dobra.

Ale reklama wielokrotnie wyświetla słowo „bezpłatny, a gospodarz je wypowiada. Nic nie wskazuje na jakiekolwiek koszty. W rzeczywistości podczas 30-sekundowego spotu jest tylko jedna wskazówka, że ​​jest haczyk: zrzeczenie się, czytane z prędkością błyskawicy, w ostatnich sekundach reklamy, gdy blaknie do czerni.

„Bezpłatny raport kredytowy wymaga rejestracji w Triple Advantage.

Zrzeczenie się odpowiedzialności jest tak krótkie, że widziałem sytuacje, w których był przerywany przez powracający program telewizyjny. Ale nawet jeśli gra w całości, zauważ, czego tam nie ma: Wszelkie wskazówki, że FreeCreditReport.com kosztuje.

Strona internetowa

Dobrą wiadomością jest to, że konsumenci, których reklamy wprowadzają w błąd, napotkają stosunkowo wyraźne ostrzeżenie, gdy wejdą na stronę internetową FreeCreditReport.com, aby się zarejestrować.

„Zamawiając tutaj darmowy raport, rozpoczniesz bezpłatny okres próbny w Triple AdvantageSM Credit Monitoring – czytamy. „Jeśli nie anulujesz członkostwa w ciągu 30-dniowego okresu próbnego, zostanie naliczona opłata w wysokości 12,95 USD za każdy miesiąc kontynuowania członkostwa.

Witryna zawiera również łącze do rzeczywiście bezpłatnej witryny AnnualCreditReport.com.

Ale nawet z tym zastrzeżeniem, witryna Experian wciąż ma na celu wprowadzanie w błąd. Zastrzeżenie jest napisane małą, jasnoniebieską czcionką na ciemnoniebieskim tle – nie jest to wybór dla kogoś, kto projektuje dla przejrzystości. Wydruk jest zaniżony w porównaniu z ogromnym przyciskiem „Zdobądź teraz na białym tle pośrodku strony. Gdy konsumenci tam klikną, szansa na zobaczenie zrzeczenia się zniknie.

Nawet w zrzeczeniu się odpowiedzialności – tuż obok linku do prawdziwej strony z darmowymi raportami kredytowymi – znajduje się jeszcze jeden link z napisem „Uzyskaj bezpłatny raport kredytowy i ocenę kredytową, który jest linkiem do formularza, który konsumenci wypełniają kup usługę płatną. Kliknij to drugie łącze przez przypadek, a utkniesz na płatnej drodze zamiast na bezpłatnej autostradzie.

Mógłbym kontynuować; ale wystarczy powiedzieć, że wysiłek Experiana, aby zastosować się do orzeczenia FTC, wygląda jak zadanie domowe, które przy minimalnym wysiłku wykonuje najbardziej niechętny uczeń w klasie, dopiero po tym, jak został odesłany do domu z notatkami do rodziców, a następnie otrzymał złą ocenę, a następnie zagroził z wydaleniem. Wystarczy zatrzymać dziecko w szkole, ale na pewno nie wystarczy, aby dostać pozytywną ocenę.

Miliony otrzymały bezpłatny raport kredytowy

Wyjaśnienie bałaganu związanego z bezpłatnym raportem kredytowym jest ważne. Miliony Amerykanów są teraz świadome, że muszą śledzić swoje raporty kredytowe i wyniki. Nowe badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową Gartner wskazuje, że prawie 50 milionów Amerykanów zapisało się do bezpłatnego raportu kredytowego, a kolejne 40 milionów planuje. Ankietowani nie wskazali, czy korzystali z AnnualCreditReport.com lub FreeCreditReport.com – lub innej witryny – w celu uzyskania swoich raportów.

Badacz Avivah Litan, który wyprowadził dane z niedawnego sondażu, powiedział, że około 70 procent dorosłych Amerykanów jest świadomych swojego prawa do otrzymania bezpłatnej kopii raportu kredytowego, co jest niezwykle wysokim wskaźnikiem świadomości. W rzeczywistości należałoby nazwać działania marketingowe związane z bezpłatnymi raportami kredytowymi wspaniałą historią sukcesu.

Gdybyśmy tylko mogli się upewnić, że wszyscy ci ludzie trafiają na właściwą stronę.

Czy zauważyłeś jakieś inne darmowe produkty lub usługi, które tak naprawdę nie są darmowe? Prześlij swoje pomysły poniżej.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy