Wypożyczanie dzieł sztuki do muzeów

17 lutego 2021
Category: Który Jest

Czy jesteś kolekcjonerem, który jest właścicielem dzieł sztuki wypożyczonych do muzeów? Jeśli tak, to te pytania i odpowiedzi są dla Ciebie istotne.

P 1: Jakie kwestie powinni wziąć pod uwagę pożyczkodawcy, wypożyczając dzieła sztuki do muzeów?

Kluczowe kwestie obejmują (i) zapewnienie, że umowa pożyczki odzwierciedla warunki pożyczki, w tym: określenie lokalizacji pożyczki (pożyczek) i ustalenie czasu ich trwania; (ii) zrozumienie klauzul określających warunki ubezpieczenia, w tym informację, czy pożyczkodawca lub pożyczkobiorca opłaca składki / koszty transportu; (iii) uwzględnienie określonych warunków, które wyłączają odpowiedzialność pożyczkobiorcy; (iv) ustalanie przydatności dzieł sztuki do podróży i korzystania z raportów o stanie; (v) przegląd wszelkich przepisów dotyczących zwolnienia z zajęcia w kraju pożyczki; (vi) własność i inne kwestie prawne; (vii) uregulowanie legalnego zwielokrotniania dzieł sztuki oraz (viii) rozważenie kwestii podatkowych.

Pytanie 2: Co jest ważne z punktu widzenia lokalizacji pożyczki?

Jeśli pożyczka dotyczy wystawy objazdowej, każda lokalizacja powinna być opisana w umowie pożyczki. Jeśli ekspozycja jest ważna dla Wypożyczających, należy określić lokalizację dzieł sztuki w Muzeum, aby nie były one przechowywane w magazynie.

P 3: Jakie są kwestie dotyczące czasu trwania pożyczki?

Niektóre Umowy pożyczki pozwalają na wypowiedzenie pożyczki z odpowiednim wyprzedzeniem, inne wymagają zgody pożyczkobiorcy na wcześniejsze wypowiedzenie. To, co jest dopuszczalne, będzie zależało od warunków wypożyczenia i charakteru wystawy. Rozsądne może być uzgodnienie ograniczonego okresu pożyczki lub okresów anulowania, aby zapewnić większą elastyczność.

P 4: Czy warto skorzystać z usług specjalistycznego ubezpieczyciela dzieł sztuki?

Tak, należy skorzystać ze specjalistycznych ubezpieczycieli dzieł sztuki. Oznacza to wszystkie rodzaje ryzyka (w tym terroryzm), od gwoździa do gwoździa, bez nadmiaru i minimalnych wykluczeń. Ubezpieczenie powinno być ważne przez co najmniej miesiąc po każdej stronie daty wystawy, aby umożliwić tranzyt.

P 5: Co powinni wziąć pod uwagę pożyczkodawcy ubezpieczając pożyczki?

Jeśli Muzeum ubezpiecza dzieła sztuki, pożyczkodawcy muszą upewnić się, że ubezpieczenie jest u renomowanego ubezpieczyciela. Warunki ubezpieczenia muszą uwzględniać, że roszczenia będą oparte na wartości uzgodnionej i wypłacone pożyczkodawcy jako odbiorcy.

P 6: Co powinna odzwierciedlać ustalona wartość?

Powinien odzwierciedlać aktualną wartość rynkową dzieł sztuki, aby uwzględnić ryzyko związane z wypożyczeniem i niemożnością wymiany dzieła sztuki.

P 7: Kto płaci za ubezpieczenie?

Zasadniczo pożyczkobiorca opłaca ubezpieczenie wypożyczonych dzieł sztuki. Jeżeli pożyczkodawca stwierdzi, że ochrona jest niewystarczająca, powinien zwrócić się do pożyczkobiorcy o zakup polisy u ubezpieczyciela komercyjnego pożyczkodawcy.

P 8: Czy istnieją okoliczności, które nie wymagają ubezpieczenia komercyjnego?

Brak, chyba że istnieje program rządowy oferujący wypłatę pożyczkodawcy z tytułu wypożyczonych dzieł sztuki.

P 9: Kto zazwyczaj płaci za wysyłkę dzieł sztuki?

Zwykle pożyczkobiorca.

P 10: Na jakie klauzule umowy pożyczkodawcy powinni uważać?

Wszelkie klauzule wyłączające Pożyczkobiorcę z odpowiedzialności za dzieła sztuki. Pożyczkobiorca zwykle wyklucza odpowiedzialność za straty lub szkody w wyniku wojny, działań wojennych lub działań wojennych, ale nie za terroryzm, zamieszki, zamieszki itp.

P 11: Jakie inne kwestie są dla pożyczkodawców?

Pożyczkodawcy powinni rozważyć przydatność dzieł sztuki do warunków podróży i transportu. Należy dokonać przeglądu systemów bezpieczeństwa i uwzględnić lokalne przepisy celne. Umowa pożyczki powinna określać, kto jest odpowiedzialny za zapewnienie zgodności z tymi postanowieniami.

P 12: Czy pożyczkodawcy powinni otrzymywać raporty o stanie dzieł sztuki?

Tak, byłoby to rozsądne, aby Kredytodawcy zrobili to, aby ułatwić udowodnienie szkody w jakichkolwiek roszczeniach. Raporty Stanu powinny być wyraźnie uzgodnione w Umowie Kredytu, wraz ze specjalnymi postanowieniami dotyczącymi konserwacji dzieł sztuki.

P 13: A co z kwestiami konserwacji, konserwacji i naprawy?

Umowa pożyczki powinna jasno określać, że żadne naprawy, odnawianie lub modyfikacje dzieł sztuki nie są dozwolone bez wyraźnej pisemnej zgody pożyczkodawcy.

P 14. A co z groźbami zajęcia w innych krajach?

Jeżeli w kraju wypożyczenia obowiązuje immunitet w zakresie zajęcia, pożyczkodawcy powinni rozważyć, czy wypożyczone dzieła sztuki będą objęte tym ustawodawstwem. Zajęcie może stać się problemem, gdy istnieje konkurencyjne roszczenie do prawa własności dzieł sztuki.

P 15. Czy istnieją inne względy prawne?

Kwestie takie jak, które przepisy będą regulować Umowę pożyczki i które sądy będą rozstrzygać potencjalne spory. Kwestie te powinny znaleźć się w umowie pożyczki.

P 16. A co z kwestiami własności?

Pożyczkodawcy są zwykle zobowiązani do potwierdzenia, że ​​są prawdziwymi właścicielami wypożyczonych dzieł sztuki. Należy wyjaśnić, że Muzeum nie ma uprawnień do sprzedaży dzieł sztuki.

P 17. Jakie korzyści może przynieść wypożyczenie dzieł sztuki dla muzeów?

Oprócz celów filantropijnych pożyczki dla muzeów mogą podnieść wartość dzieł sztuki. Niektóre muzea ograniczają sprzedaż po wypożyczeniu.

P 18: A co z wykorzystaniem zdjęć lub obrazków?

Umowa wypożyczenia powinna zobowiązywać Muzeum do uzyskania wszelkich stosownych zgód na wszelkie prawa do zwielokrotniania, w tym zgody właściciela praw autorskich.

P 19: Jakieś kwestie podatkowe do rozważenia?

Dla kolekcjonerów rozsądne może być ustalenie ewentualnych konsekwencji podatkowych pożyczki dla Muzeum w przypadku nieoczekiwanej śmierci kolekcjonera.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy